28 Nisan 2012 Cumartesi

extraordinary women..

ruth westheimer:
http://tvarsivi.com/player.php?y=13&z=2012-04-15%2022:00:00

israil' in kuruluşunu anlatması bilgilendirici oldu. okumak için fazla tembelim evet. gerçi bu belgseller biraz yanlı gelmeye başladı ya neyse. s.. for dummies kadınıymış meğer ilginç. s' in açık halini yazmadım ki saçma google aramalarına hedef olmayalım..

agatha christie:
http://tvarsivi.com/player.php?y=13&z=2012-04-08%2021:59:00

nihayet tanıdık bir isim. ve nihayet varlıklı bir aileden gelen, yoklukmuş, açlıkmış çekmemiş, 2.ds sırasında yahudi soykırımından etkilenmemiş bir isim. bunu izlerken aklıma geldi. agatha' nın kayboluşuyla ilgili bir doctor who bölümü vardı. hemen onunla devam ettim. 4/7 tabi doctor' un hikayesi daha absürt. gene de daha zevkli..

maria montessari:
http://tvarsivi.com/player.php?y=13&z=2012-04-22%2022:00:00

bugün bildiğimiz eğitim sistemini büyük ölçüde şekillendiren kadın. mesela o küçüklerin tahtaları kutucuklara sokmaya çalıştıkları oyuncaklar falan hem onun sayesindeymiş. herhalde izlediklerimden en eski olanlardan. başta doğum tarihine dikkat etmemişim. resimler, videolar falan ne kadar eski alla alla diyorum. 1800lerde falan doğmuş. italya' da tıp okuyan ilk kadınlardanmış. ee 1890 falan yani. o dönem çok garip. sanki tarih sadece rakamlardan ibaretmiş gibi. annesi şöyleydi falan diye anlatınca garipsedim. tıp sadece erkeklere özgü bir meslekmiş gibi algılanmış, hatta okulda kimse onunla konuşmazmış falan. türkan' a benzettim. bi 50yıl geriden gidiyoruz. sokakta bütün fakirliği, pisliğine rağmen elindeki kırmızı bir nesneye bütün dikkatini vermiş bir çocuk ilham kaynağı olmuş. sonra bu fikirle akıl hastanesindeki çocukları eğitmiş, ordan da almış yürümüş. bu fikirler çok tutmuş. 1. ds' nı atlatmış da mussolini' ye takılmış. o kısa sürede disiplinle yetiştireceği bireyler istemiş, montessari okullarının amacı özgür düşünen bireylermiş. hollanda' ya gitmiş. orda da tabi hitler. hindistan' a gitmiş. gandhi falan. savaş bitince gene almış yürümüş. bugün bile bu montessari okulları varmış. george clooney, amazon' un kurucusu, google' ın kurucusu, wikipedia' nın kurucusu falan hep bu okulda yetişmiş kişilermiş. imrendim..


maalesef bu son haftaymış. üzüldüm..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder