2 Eylül 2012 Pazar

gece çekimi..

fotoğraf makinemle yaşadığım en sıkıntılı dönem gece çekimleri.
o ışık denizini çekmeyi seviyorum. tüm modları denedim. ışıkları en canlı gösteren p ve manzara çekimleri. ama onlarda da kamerayı sabit tutmak çok zor.

ortaya böyle dalgalı pozlar çıkıyor.

bu durumlar için kullanma kılavuzunun önerisi tripot kullanmak. benim için fotoğraf makinesi işlevsel olmak zorunda olduğundan o hayvansı tripodları taşımam mümkün değil. bu huyumu bildiğimden almayı düşünmüyorum bile.

o halde kılavuzun tavsiyesi tam otomatik modda çekmem.

ama o zaman da böyle karanlık pozlar ortaya çıkıyor ki. benim istediğim bu değil.

kendi geliştirdiğim çözüm makineyi bir yere koyup öyle çekmek. o zaman da yamuk pozlarım oluyor. hatta rüzgar eserken bazen bu bile işe yaramıyor.


böyle böyle bazen bir pozu 20kere çekiyorum. analog makine kullanmadığım için şükrediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder