2 Eylül 2012 Pazar

bodrum sualtı müzesi..

aslında müze gezmeyi sevmiyorum. iyi şeyler genelde cam kafeste vs oluyor. yazı okumak için zaten gitmenin anlamı yok çünkü evde, oturduğum yerde internetten bedavaya da okuyabilirim ama bodrum' a ilk gidişim. muhtemelen bir daha gitmem ve belki güzel pozlar yakalarım umuduyla gittim.

artık öğrenci olmadığım için 2 katı para ödemek biraz koyuyor açıkçası. anlamadığım konu ise öğretmenlere tanınan ayrıcalık yani ben stajyer olarak maaşsız bir insanım ve normal ücret ödüyorum ama öğretmenler niye maaş aldıkları halde yarı fiyatına aynı hizmetten yararlanıyor?

neyse 2 müze gezdik zaten. biri bodrum sualtı arkeoloji müzesi:
girişi 20tl. müze kartı geçiyor. içerisi baya büyük. 6' ya kadar açıkmış ama 5' ten sonra bazı yerler kapanıyor. paranın tam karşılığını almak için erken gitmekte fayda var.

gerçi saat 4' te cam batığı bölümü kapalıydı gene de.

aslında içi güzel düzenlenmiş. büyük bir kale, içine oturma yerleri, büfeler yerleştirmeleri şık olmuş.

girişte halikarnas balıkçısının heykeli var.

solda resim, heykel vs. sergilenen bir bölüm var.

girişte para vermeden gezilen hediyelik eşya kısmı var. orda satılan bu paraları ve kılıcı çok ilginç buldum. orjinalinin replikası olduğunu düşünüyorum. arkasında herhangi bir açıklama yoktu.

para koleksiyonu yapanlar için ilginç bir parça olabilir.

bu kadar pahalı olmasalar ikisini de alırdım ama benim için 15-20tl verilecek parçalar değil.

aslında resim çekmek için güzel bir mekan ama kadraja birileri girmeden bir poz yakalamak zor.

içinde italyan, ingiliz, yılanlı vs. kuleler var, kapalı alanlarda cam eserler, prensesin eşyaları vs. var. bir kaç sualtı keşfini birden barındırıyor. güzel şeyleri çekmek genelde yasak. anlamadım zaten onun mantığını cam içinde muhafaza ediyorsun zaten ve flaşsız çekeceğim bunun nasıl bir zararı olabilir ki?

içi en orjinaline uygun olan ingiliz kulesi.

içinde bir de kiliseye minare eklenmiş cami var. minare aslına uygun olarak tekrar yapılmış. caminin içine yarım gemi sokmuşlar. en saçma bulduğum uygulama oydu.

tamam içinde gemi batığı olabilir. bu batıktan çıkan altı sivri küpler bodrum' un simgesi olabilir ama gene de mantıklı değil.

bir de nefertiti heykelinin sırrını çözemedim.

içinde böyle çeşitli hayvan ve bitki türleri de var.

sadece zindan' a inmedim. onca merdiveni in, geri çık.

ama en bi mükemmel bodrum manzarası burada. hele o italyan kulesi wav.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder