15 Mart 2012 Perşembe

fetih 1453..

sevdim aslında ben. görseller falan süperdi. muhteşem yüzyıl gibi abuk sabuk harem dedikodularıyla geçmiyor. adamlar hakkaten güzel iş çıkarmış bence. bu işlerin ustası değilim ama bakınca wovv dedirtti bence. ortamı güzel yansıtmış. bizim tarihi film yapsak ohoo, denir ya hep. adamlar yapmış işte.

çok çok ünlü oyuncuları kullanmamaları da iyi olmuş. filmin önüne geçmemiş bence. muhteşem yüzyıl gibi çirkin dolu haremler falan da yoktu. hele bizans sarayındaki sarışın neydi öyle. başroldeki mavi gözlü biraz alık bakıyordu. era mı, hera mı, ela mı adını da tam anlamadım da.

fatih' i oynayanın burnuna bi hokka koyalarmış iyiymiş. biraz karga burun orjinali sanırım. bu oyuncunun bi sahnede tam da yan profil çekmişler kalemle çizilmiş gibi ince düz bir burnu vardı. direk dikkatimi çekti.

bi de bişeye takıldım. şimdi bizim tarih dersinde öğrendiğimiz bu fatih 12 yaşındayken babasını kendi çağırmamış mıydı? "sen padişahsan ordunun başına geç, ben padişahsam emrediyorum gel ordunun başına geç" diye. iyi hatırlıyorum. çünkü geçen amasya' da şehzadeler konağında da duydum bunu. burda vezir çağırdı, bunu sürgüne yolladılar falan diye bahsedilmiş de. hatta bi 5 dk falan bunun üzerinden gidiyor. neyse.

şimdi bi de bütün cahilliğimle bi sorum var. filmde tam ayasofya' nın karşısında bizans sarayı var ya. orası yıkıldı di mi? şimdi ne var ki orda. istanbul' u hiç bilmediğim için. du ben bunu arkadaşa sorayım sonra.

1. yarıyı daha çok sevdim. 2 savaş sahneleriyle doluydu ya kan falan. pek sevmiyorum galiba.

salon da nerdeyse fulldü. düşün kaç hafta oldu vizyona gireli. bi de öğlen saati gittik yani. iyi ama ya. recep ivedik' in rekorunu kırsın işte.

gnçtrkcll ile gittik gene. turkcell iliğimi kemiğimi sömürüyor bari azıcık da yararlanalım dedik. kontör yüklettim bugün. 7tl olmuş 8tl. cebimden 8tl çıkıyor ama telefonuma 7tl giriyor. nasıl iş anlamadım. o zaman tl olayına geçmenin ne mantığı kaldı ki. aynı düzenle devam etseydik. zaten bi sms' e 41,5kr ödüyorum. off bi de arkadaş habire msj atıyo. bi daha msj atınca arıycam walla. en az 3 msj atıyorum. onun yerine arasam daha ucuza gelecek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder