23 Şubat 2013 Cumartesi

ulus2..

kaleden çıkınca rahmi koç müzesine girdik yani çengelhan. divan pastanesinin hemen yanı. giriş 6tl. biraz pahalı ama içi güzeldi.

içeride objeler katagorilere ayrılmış halde. trenler, oyuncaklar, denizcilik gereçleri, bilgisayarlar, daktilolar vs.
bunlar plakçalar mı diyim ne diyim. onun iğneleri. yanında da plakçalarlar vardı.

makinaların olduğu bölümdeki bazı makinaları harekete duyarlı yapmışlar. yanından geçince çalışıyor falan. güzel olmuş.

bi köşede mikrofonlar vardı. aslında hepsi über eski değil. mesela bu mikrofonu hatırlıyorum sanki.

tanıtım levhalarının altına barkodlar koymuşlar. bunları iphone'la okutup hakkında bilgi alabiliyorsun. güzel bir uygulama. bazı camın içindekileri okutamadım ama diğerleri britannica veya yotube' a yönlendiriyordu. güzel olmuş. bir de ücretsiz wi-fi ağı konsaymış daha verimli olurmuş.



apple  notebook bile müzelik olmuş. hatırlıyorum ben bunları yahu. çalışır ki bu daha.


bu da bildiğin metal huni. yani antika hoparlör. çizgifilmlerda olur da inanmazdım. meğer tarihsel dayanağı varmış.


bunlar da dalgıç ayakkabısı. ama çok ağır bir şeye benziyor.




alt katta da çarşı düzeni vardı. eskinin esnafları gibi. ortada da koç ailesinin ilk dükkanı olduğunu düşündüğüm bu dükkan.



içi de böyle. çeşitliliğe bakılırsa bakkal gibi bir şeymiş.

ama ben en çok şapkacıya şaşırdım. hayatımda ilk defa şapkacı dükkanı gördüm evet. gerçi içi gezilmiyordu, sadece vitrin. bi taraf erkek, bir taraf kadın şapkaları.

bir de eczacı ilginçti. şişeler, kaplar ölçü aletleri her şeyiyle duruyordu. eczacı arkadaşları götürmeli bi ara. bence baya hoşlarına gidecek.

bi de bu yazı. kefil olmayı istiyor mu, istemiyor mu?


bu da tek kişilik araba. arkaya da bi kişi sığıyormuş diyorlar hatta. bence biraz daha modern sürümlerini üretseler trafik sorunu hafiflerdi. sabahları bi ton tek kişinin bindiği arabalar görüyorum.


bu da arçelik araba. arçelik' in arabasının olduğunu bilmiyordum işte. gerçi daha çok mobilet gibi bişey.



sonra çıktık. karşıda kuruyemiş, bakliyat vs. satan yerler var. eskiden dedem falan alışverişe buraya gelirmiş. onun anısına aldık bişeyler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder