23 Şubat 2013 Cumartesi

ulus..


7sülaleden 25 senelik ankaralıyım, son 15 senedir de ankara' da oturuyorum ama bi kaç ay öncesine kadar beni ulus' un ortasına bırak, evin yolunu bulamazdım, bi iş için gidip geldikçe öğrendim biraz baya da sevdim.

boş bi zamanda rahat rahat gezmeye gittim bugün.

meşhur heykel için sorarlar: atın kaç ayağı yere basar diye. 4' ü de basar. çünkü artık ankara' ya varmıştır.



önce meclislere girdik. muhtemelen ilkokulda gezdirilmişimdir ama hiç hatırlamıyorum. 2. meclise giriş 3tl. müze kart geçiyor.

içeride pek çok oda kapalı, üst kat kapalı. meşhur toplantı salonu açık ama karşıdan çekemedim. sıraların olduğu kısma giriş yasak. haliyle kadraj dar kalıyor. halbuki o sıralar arasında gezmeyi falan isterdim.

1. meclis daha yukarıda olan. giriş 1tl. müze kart geçmiyor. sanırım tbmm' ye bağlı olduğu için. aslında saçma geliyor bana. müze kart gibi bir uygulama yapıyorsan diğer kurumlarla da anlaşmalısın. neyse zaten 1lira.

içeride fotoğraf çekmek komple yasak ki bu uygulamayı hiç anlamadım. tamam flaş yasak olur da.

sonra taksiyle kaleye çıktık. aslında saçma oldu. taa sıhhıye' deki altındağ belediyesinin oralardan dolaştı. diğer yol kapalı dedi ama bilmiyorum.

kaleye çıkarken her yer inşaat, restorasyon halinde. bunca yıldır niye düzenlenmemişse halbuki. bi 5 sene sonra falan gitmeli.

kalenin içi de pek büyük deil. aslında ben bayraklı yeri kale zannediyordum. oraya çıkılmıyor galiba.

içinde pek bişey yok. hatta iç avluda çocuklar top oynuyor, girişte teyzeler bilezik çanta falan satıyor öyle.



yapılabilecek en iyi şey. şehrin fotoğrafını çekmek. ama o da çok artistik değil. en fazla şura akm, şura gata falan denilebiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder