3 Şubat 2013 Pazar

latte kahve tarifi veriyorum..

hiç öyle pahalı makinalara gerek yok. ihtiyacımız olan sadece 1 adet pet şişe. 1 kupa kahve için benim tarifim 1 çay bardağı süt. bu sütü pet şişeye boşaltıyoruz. sonra deli gibi çalkalıyoruz. oldu sana 1. sınıf süt köpüğü. fincana 1 çay kaşığı kahve atıp gene bir çay bardağı kadar falan su ekliyoruz, klasik kahve yapma olayı. nescafe falan da olur muhtemelen ben tchibo' dan aldığım kahvemi kullanıyorum, kokusu falan daha iyi oluyor. şekersiz içiyorum ben ama şeker olayına girilecekse bu aşamada olması iyi olur sanırım. hatta 1 kaşık da kakao konsa şahane mocha olur bence. neyse sonra çalkaladığımız sütü ekliyoruz. bu kadar basit. en az 2 parmak kalınlığında köpük oluyor. oda sıcaklığındaki sütü ekliyorum ben. kahve sıcak olduğu için içme kıvamında oluyor.

yıllarca süt köpürtmek için bu yöntemi bulamadığıma inanamıyorum. yani en ucuz alet bile 10liradan başlıyor. aklımı seviim. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder