16 Ocak 2012 Pazartesi

dexter..

off of of o nasıl bir dizidir öyle bayıldım. daha önce de izlemeye çalışmıştım ama ilk bölümde sıkılmıştım. o ne öyle "tonight' s the night" falan. sonra çok sıkıldığım bir anda izlemeye başladım. başlarda gene pek sarmadı. sadece katilleri öldürüyor ama sen nesin falan oldum. böyle kendini adalet olarak görmece falan. sonra baya sardırdım. en son günde 4-5 bölüm falan izleyerek bitirdim.

başlarda hep six feet under' daki david' le karşılaştırdım. orda da titiz bir tipti. hele rita öldüğünde bir cenaze eviyle görüşme sahneleri var. nasıl böyle üzgün görünebiliyorlar falan diyor. orda baya koptum.

en çok abisi brian moser aka ice truck killer' ı öldürünce üzüldüm. tam seni anlayan biri işte. o anda öldürmesi kaçınılmazdı. debra' yı kurtarması gerekiyordu falan. ama daha sonra hep kendini anlayacak biri arayışlarında falan aklıma o geldi. 6. sezonda 1 bölümlüğüne falan hayali kişilik olarak geldiği bölüm bile süperdi. dark passenger olarak siyahlar giymiş falan. ama onu ezip geçerek babasını otostopla arabaya geri alma sahnesi bile süperdi.

babasıyla ilgili bay harbour butcher sezonunda "bak baba senin için öldürdüm" demesi, o surat ifadesi falan baya güldüm. tabi çok acı bir olaydı sonra babası intihar etmiş falan. ama o hali süperdi.

bir de 6. sezonun son bölümünde "baba, oğul ve seri katilim sözü süperdi. zaten 6. sezonda giderek kendini tanrılaştırması vardı bence biraz. önceki sezonlarda kendinden emin olmama babasına isyan etmek istemesi, sonra dark passengerla kendini lanetlenmiş görmesi yavaş yavaş onu kabullenme ve yüceltmeye dönştü.

yalnız 6. sezonda travis' i oynayan adam colin hanks, tom hanks' in oğluymuş. adam o kadar benziyor ki tıpkı bir forrest gump. bazı mimikler birebir o hallerini gördükçe diziden kopup direk oha ne kadar benziyor oldum sürekli. yani tom hanks' in flashbackli bir dizi çekmesi gerekirse direk adamı belli.

ama en son harrison' u kaçırdı ya dedim bu çocuğu da öldürürlerse gider ben öldürürüm. zaten rita ölünce de üzüldüm. tamam dizi falan ama adam tam geliyo iyi trinity' yi öldürdüm diye tak çocuk banyoda kanlar içinde, annesi ölmüş off dedim. biraz senaryoda gereklilikti galiba. çok ayak bağı oluyordu. astor ve cody' yi de sepetlediler. 6. sezonda hiç gözükmediler. harrison' la da daha derin bir ilişki başladı. acaba  benim  gibi olacak mı falan.

bu arada aslında 6. sezon son sezon olacakmış. ona göre finalde dexter elektirikli sandalyeye oturtuluyormuş. aynı senaryo ama terk edilince quinn onun peşine düşmüş görüntülerini falan çekmiş. debra o final sahnesi üzerine the dooms day killer olarak yakalayacakmış. hatta en son sahnede harrison elindeki bebeğin kafasını koparırken evde elektirikler kesiliyormuş falan. düşündüm de dexter bitmesin ya. ne biliim böyle bir adamı zaten öldürsün. miami eyaletinde idam cezası da varmış işte bir tür freelance çalışan cellat olarak düşünülebilir.

zaten debra en son sahnede onu gördü. nasıl kıvıracaklar bilmem. hem de baya bıçağı saplarken gördü. yok ölü buldum inceliyordum durumu saçma olur. zaten debra geçen sezon da yakalamıştı da kaçmalarına izin vermişti. bu sefer arada naylon da yok. debra da iyice sapıttı zaten o ne öyle. aşık olmadığı bir dexter kalmıştı. hah yani.

zaten herkes dexter' a hayran gibi şu masuka' nın internden ne çıkacak acaba.

ekşide bu diziyi death note ile karşılaştıranlar olmuş. bence alakası yok. bi kere death note mükemmel ötesiydi. onu tam anlamıyla soluksuz izledim. tamam ikisinde de seri katil var gibi. ama kira bence seri katil değildi. yani bi defter bulmuşun içine birilerinin adını yazıyorsun. asıl öldüren defterin gücü arada nedensellik bağını kesen bir güç var. bi de orda doğa üstü bi güç var sonuçta. ben de öyle bi defter bulsam 1-2 isim yazmayı düşünebilirim ama dexter' ınki içten gelen kendi yarattığı bir şey. bi de death note' un olayı bence o öldürmelerden çok satranç oyunu gibi giden sahnelerdi. mesela kira l' i saptırmak için bir hamle düşünürken l bunu öngörüp karşı hamle geliştiriyordu. sırf zeka oyunu gibi.

dexter' ın en klişe tarafı 2. sezona sarkan olayın pek olmaması. mesela miguel olayında hep bu aklıma geldi. tamam ölecek gibisin ama daha 9. bölümdeyiz falan diye düşündüm. bir de 5. sezonda  ortalarda bir bölümü 10dk kadar izlemeye çalışmıştım cnbce' de o bana biraz spoiler oldu. yani doakes' in bir şekilde ortalıkta olmaması gerektiğini, quinn' in peyda olacağını, dexter' a gıcık olacağını biliyordum.

güzel diziymiş ama aldığı ödülleri hak etmiş. bu fikirle breaking bad' i de izlemeye karar verdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder