20 Ağustos 2011 Cumartesi

az

kitabın son sayfalarına döğru olan paragraf olmasa bu kitabın adı "derda" olurmuş. çok da güzel olurmuş. çünkü kitapta öyküsü anlatılan 2 derda var. hatta sonunda da birbirlerini buluyorlar.

ilk derda' nın öyküsünde içim parçalandı ya. çok üzücü. hem de böyle küçük kadınlar gibi her şey mi bu kızların başına gelir gibi abartılı bir şekilde değil. gerçekten olur yani. kızı zaten 11 yaşında evlendirdiler oha dedim. 11 ya. daha ilkokul 5' e gidiyor. çocuk daha o. sonra ingiltere' ye götürülüyor 5yıl boyunca apartmandan çıkmadan yaşıyor. işte lafa gelince ingiltere' de yaşanıyor ama o kız için köyden daha barbarca.

hayır bundan önce aşk' ı okudum. nasıl böyle herşeye, herkese sevgiyle bakıyorum falan. bu kitapla böyle allak bullak oldum. hele de ilk sayfalar ne kadar karamsar öyle. kitabın sonu iyi bitse de nefret doluyum.

tam diyorum kocasının yanından kaçtı artık kurtulur bu sefer de eroin bağımlısı oluyor sonra o yaşadıkları..

öbür derda da zavallım ama erkek çocuğu olunca nispeten daha iyi tabi. yurttan korkup annesini kesmesi. işte çocuk onlar daha.

sonra oğuz atay' a olan saplantılı sevgisi. psikolojik kitap sevmememe rağmen şu tutunamayanlar' ı okuyasım geldi.

el yazısıyla olan kısmı okuması zor geldi. başta hem hikaye sıkıcı hem de yazıyı anlamıyorum.

hikayedeki karakterler birbiriyle bağlantılı. ilk hikayedeki bir olay, kişi hop 2. hikayede de çıkıyor. bunun hep kişiden tasarruf etmek için olduğunu düşünmüşümdür.az karakter olsun okurun kafası karışmasın hesabı.

gizliden bir bak korsan almayın parası nerelere gidiyor mesajı var gibi. ben bu kitabı marmaris' e giderken mola yerinden almıştım. etiket fiyatı 19tl ama ben 10tl' ye aldım. korsan değil galiba çünkü arkasında bandrol var.

son olarak bu kitabı az beğendim, çok az:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder