2 Mayıs 2011 Pazartesi

mad men..

şu man men o kadar ödül alıyor. merak edip izleyeyim diyorum. cnbce' de 5dk' dan fazla dayanamıyorum. böyle baştan izleyince iyi oldu. hakkaten güzel diziymiş.
genelde yabancıdiziizle ve diziport' dan izledim. bulamadığım bölümler de http://www.dizimag.com/mad-men-4-sezon-12-bolum-izle-dizi.html siteden. bu site baya iyi south park' ı da burdan izlemiştim. 3. dizi sitesidir benim için..

dizide aşırı sigara içiyorlar. 1. sezonda bir sahne vardı. sigaranın zararları kesinleşmiş ama hala nasıl reklamını yaparız diye tartışılıyor. herkes deli gibi sigara içiyor, öksürüyorlar falan. kadın-erkek herkes içiyor. hatta hamileler bile. o dönemde doğan çocuklarda gene iyi pek bir şey çıkmamış. hamileler içki bile içiyor.

bu içki işi de sigara gibi ofiste habire içiyorlar. o kadar içtikten sonra o kafayla nasıl çalışılır. neyse sonradan don kendine sınır falan koymaya başladı.

o kadar sigara içiliyor ortamda ama havalandırma çok iyi olmalı. yoksa dumanlu flu olarak izlerdik.
sigara içmesine en gıcık olduğum karakter betty. tutuşu falan fazla özenti. zaten betty' ye gıcık oldum. küçüçük bir kız çocuğu gibi. bir de kendi çocukları var. kendi kızı ondan daha olgun. zaten ben genel olarak asıl adamın karısına gıcık oluyorum niyeyse. niptuck' da da julia' a gıcık olurdum. sean' a az çektirmemişti. neyse bu o kadar diil.
don da gıcık aslında karısına bikini giydirmeyecek kadar kıskanç ama 3-4 kadınla aldatıyor. iyi özellikleri de var ama yargılama olayı yok adamda. tamam yaptın, ben görmedim şeklinde. ama gördüm unuttum değil. salvatore' de bunu gördük.
o adama a yazık oldu ya. ben yeni şirkete kesin onu da getirirler diyordum. ken yerine onu tercih ederdim.
joan favorim. bebeğini de aldırmamış galiba. bakalım yeni sezonda kocasına nasıl yutturacak. joan yapar ama ya. öyle olmak lazım ofiste bütün işi çekip çeviriyor ama bunu sessizce yapıyor.
gerçi peggy de iyi. çocuk doğurduktan sonra iyi toparlandı. o çocuk nooldu ki. verdim dedi ama doğumdan sonra annesi bakmayacak mısın deyip odaya göndermişti. paskalyada yumurta topluyordu. yazın ne kadar üzüldü trudy hamile kalınca. benim çocuğum öyle, bir de buna bak gibi. bir de trudy laf soktu gibi 26 da genç sayılır gibisine.
peggy de ofiste herkese bir şeyi var. pete' le öyle. don evlenicem deyince bi bozuldu. soyundukları çocuk ona aşık gibi.
yalnız dizide bu tip sahneler göstermeden anlatma olayıyla işlenmiş. mesela türk filmlerinde olur ya öpüşürken kamera uzaklaşır, ya da seslerle imalarla anlatılır falan. bu dizi de böyle. iyi bir şey aslında. bu genel izleyici kitlesi için olamaz çünkü anlaşılıyor da. belki o dönemin masumiyeti korunsun diye falan mı bilemedim.

dönem dizisi ama hakkaten adamlar her detaya dikkat etmiş. mesela bir bilet, bir ilan falan hepsi çok incelikli. benim bir teorim var. reklam işine de bunun için girmişler bence. çünkü bir dönemi anlatabilmek için gazete falan kullanılır bizde. ama reklam olunca daha geniş bir alan. mesela o dönemden bir deodorant buluyorlar ama kenarda dekor olarak duracağına bunu reklam işi yapıyormuş gibi başrol haline getirmişler.

bir de sonunda çalan müziklere bayılıyorum (outro mu oluyo). bitiş temasına uygun, döneme uygun, her türden rock, christian rock, jazz, klasikler.. bazı çevirmenler bunun sözlerini de çeviriyor 1 ya da 2 öyleydi. nefis bişi..

bu son pozu da çok aradım. nerdeyse bölüm bölüm arayacaktım da sonunda e2' nin sitesindeki videodan aldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder