24 Ocak 2013 Perşembe

doğu'dan uzakta..

şu an ağlayabilirim biliyor musun? en son kinyas ben tolga dediğinde böyle hissetmiştim. demiş ki o buluşma asla gerçekleşmedi, adam ve ramzi' nin arabası kaza yaptı, biri öldü biri komada. şaka mısın sen yahu. ne demek öldü. yapılır mı bu be. 500 sayfadır acaba bu buluşma olacak mı, ne yapacaklar, ne konuşacaklar diye düşünmüşüm. son 20 sayfa kaldığında herhalde buluşma başlar başlamaz son bulacak diye senaryoyu yazmışım. kaza yaptılar ne. bitir işte güzel bi sonla. bu güzel doğu akdeniz akşamında geçmişe kadeh kaldırdılar de bitir. mutlu sonların suyu mu çıktı.

neyse çemkirmemi de yaptım. kitaptan bahsedeyim. bu yazara bayılıyorum. bundan önce 3 kitabını daha okudum ve bayıldım, en sevdiğim yazarlardan diyebilirim. çünkü bu coğrafyayı anlatıyor, birinde osmanlının son dönemini anlatıyor, birinde selçukluyu anlatıyor. burda onlar yok. aslında o yüzden başta soğudum ama kitabı gene de sevdim. bu seferki daha değişikti. günümüzü anlatmış, tamam ana konuda bir hikaye var ama öyle tespitler yapmış ki, içinde bulunduğumuz durumları sadece bikaç kelimeyle mükemmel özetlediği cümleler var.

kitapta bahsedilen doğu akdeniz ülkesinin hangisi olduğunu hiç söylememiş. cebel demiş ama o cebel neresi, cebelitarık boğazı mı, o dağ nerde bilmiyorum. hem o boğaz akdeniz' in batısı olmuyor mu? ben beyrut falan olduğunu düşündüm. yani lübnan.

bi de 2li anlatım başta garibime gitti. bi 3. kişi ağzından yazılan, olayları anlatan kısımlar var; bir de adam' ın notları şeklinde geçen 1. tekil kişi anlatımı. bazı paragraflar komple tekrarlanmış falan.

aslında üniversitede böyle arkadaşlıklar edinmediğime üzülüyorum. bizim sohbetlerimiz çok yüzeyseldi ve okul bitince de koptuk zaten. halbuki böyle tartışmalar yapmayı isterdim. böyle şeyler belki de sadece kitaplarda oluyordur. di mi?

500sayfa kitap ama bana bi hafta gitmedi. hem de öyle gecemi gündüzüme katarak okumadım. hatta önce canım okumak istemiyor, kendimi zorluyorum, sonra elimden bırakamıyorum. yemek yemem lazım falan diyorum. 1-2 ay bi boşluğum var, kitap okuyarak değerlendirdiğim için mutluyum. kendime sürekli kitap alıyorum. 5kitap aldım, 3 tane de arkadaşımdan aldım, şimdiden 4ü bitti. bu arada dnr bütün sherlock holmes kitaplarında indirim yapmış herhalde. hiç okumamıştım biliyor musun? polisiye hep uzak durduğum bir alandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder