2 Ekim 2012 Salı

hangi içeceği ne zaman içmeli..


bu yazıyı hafta sonu milliyet' te görmüştüm. genelin cevabı su ama çok şaşırdıklarım da oldu. dursun bi kenarda:

kas yapmak: süt kas için gerekli olan proteini içerir.


soğuk algınlığı: limonlu ballı çay.

ağız yaraları: hindistan cevizi sütü. bak bunu deneyeceğim.

uyumak için: vişne suyu, ılık süt. sütü bilirdim de vişne suyuna şaşırdım.

gerginliği atmak: limonlu çay. limonlu çay sizi rahatlatacaktır. limonlu çay da her derde deva çıktı.

sindirim: su, bitki çayı. bunu biliyorum. özellikle adaçayı favorim.

baharatlı yiyeceklerin sindirimi: süt ve yoğurt. bu konuda pek sıkıntım yok.

akşamda kalmalığı geçirmek için: su, portakal suyu, muzlu süt. su içmek genellikle alkolün yanında tavsiye edilir. ancak unutulmuşsa muzlu süt ve portakal suyu en iyi alternatiftir. bizim bi arkadaş vardı muzlu süt içiyo diye dalga geçerdik. meğer kız ağır içiciymiş.

kötü nefes: su. su asitli olmadığı için kötü kokuyu ağızdan siler. bence dişleri fırçalayıp naneli sakız çiğnemek daha etkili.

gaz: su ile karıştırılmış soda. probiyotik içecekler de ağrıyı azaltmaya yardımcı olur. soda daha çok gaz yapmaz mı?


kilo vermek: yeşil çay ve greyfurt suyu. günde dört fincan yeşil çay metabolizmayı hızlandırır. greyfurt suyunun da kilo vermeye yardımcı olduğu tespit edilmiştir.

yorgunluğu atmak: çikolatalı süt, su, spor içeceği. egzersiz sonrası karbonhidrat-protein dengesi ve kaybedilen su ile şekerin geri alınması gerekir.

koşu: su, vişne suyu. ilk seçenek su olmalı ancak uzun mesafe koşulacaksa vişne suyu kas ağrısını azaltır. su ok de vişne suyundan beklemezdim.

krampları geçirmek: turşu suyu. özellikle bacaklardaki kasılmaları geçirir. mesela bu en çok şaşırdığım oldu.

mide bulantısı: zencefilli gazoz. zencefil mide bulantısını azaltır. gerçi buralarda zencefilli gazoz bulmak imkansız ama zencefil çayı falan da içebiliriz herhalde.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder