30 Ekim 2011 Pazar

aym sınavı..

uzun süredir böyle çoktan seçmeli sınava girmemiştim iyi geldi. hele de yanlışlar doğruyu götürmeyince değme keyfime..

şaka bir yana bu sınava iyi çalıştım ceza usul kitabını okudum, idari yargı ve hukuk usulü de yarıladım. themis kpss' de ceza usul ve anayasa' yı bitirdim. idari yargıyı da yarıladım. son gün de anayasa' dan temel haklar ne nerde öğrendim iyice. ama insan hakları çok zorladı. belliydi ama. notları biraz okudum ama alakası yoktu tabi. halbuki salak insan hakları hukuku demiş adamlar otur insan hakları sözleşmesi, ay maddelerinin üstünden geç. son 25 soru muallakta. bir de 2010 değişiklikleri zorladı. tartışılan maddeleri baya öğrendim. themis' te de bir sürü örnek vardı ama arka plandakileri hiç bilmiyormuşum. dün de aklıma geldi de dedim ki bunları okuyacağıma oturup cevapları tekrar okuyayım. ahh ah..

bunlar dışında ay kısmı iyi geçti. ee themis' te yaklaşık 400soru çözdüm. bazılarını okumadan işaretleyebilecek haldeydim. aslında cezayı da bitirdim ama orda 100soru bile yoktu. bir de erken bitirdim. dün altını çizdiklerimi tekrar okudum ama ilk bitirdiğimde süreler falan bile kafamdaydı. onlar geri gelmiyor. sanırım benim en büyük sorunum unutmak.

humk' tan hiç soru çözmedim. aslında bir kitap alayım dedim ama erteledim durdum. bir de ben ay' ya çok eğilmiştim. açılan davalar falan bir sürü soru vardı themis' te. ben öyle sorular bekliyordum. yoktu. bir de themis' te 1961 ay' sından çok soru var. halbuki gerek yok. gerçi nihayetinde bendeki kpss kitabı. bir de alışmışım themis' in sıkışık soru yapısına. sınavda şöyle bir garipsedim.

dönüşte cebimde 20tl ve metro kartıyla kalakaldım. bekleyenim yoktu be sefer. garip ama metro yakındı allahtan. giderken bırakıldığım için de sorun olmadı. bir de ilk defa ösym sınavına anfide girdim. oh be bıktıydım liselerden. yalnız garipti okulun mimarisi yerin 7kat dibine iniyorsun. bizim blerle dalga geçerdik. gerçi gene adam boyu camlar vardı. ama çok soğuktu ya hele girişte sıra vardı. sabahın ayazı titredim yeminle. hele önümde bir kız vardı incecik zara' nın krem rengi dirsekleri deri kaplı kazağını giymiş, mont yok. titriyordu walla. zaten bi sürü kişi sınıfta montla oturdu. o değil de şimdi sırada bir sürü şey yazıyor. hadi benim girdiğim okulda yazanlar işe yaramazdı. ama hukuk fakültelerinde girenler için avantaj değil mi bu?

43yanlış, 12 emin değilim. en iyi ihtimalde bile baraj 70olacağı için hiç şansım yok. hakimlik sınavına hazırlananlar için zaten bu sorular çantada keklik bi sürü kişi 90 üzeri çıkarır kesin. ama emin olduğum sorulardan da yanlış çıktı ona şaşırdım. aslında çözümlerini görsem iyi olur. gerçi çok da şaşırmamam lazım. ben ki 100beklediğim sınavlardan 60la zar zor geçen insanım. matematik gibi değil bu iş. orda ne güzel. çözebildiysen sonuç kesin doğrudur. bir de hiç değişiklik olmaz. asırlardır 2+2=4. o değil de aynı gün olduğu için mke' nin sınavını kaçırdım ki ordan 10numara torpil bulabilirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder