7 Temmuz 2012 Cumartesi

kpss 2012..

ctesi oturumu zaten yıllardır bildiğimiz şeyler. türkçe biraz uzundu sanki. normalde hepsini bitirir, matematiği 2. defa çözer, gene de 1 saat vaktim kalırdı. bu sefer sadece 15dk önce bitirebildim. bunu da türkçeye bağlıyorum. türkçe sorularını da biraz kasmışlar sanki. ha kasacaklarsa tarihtense türkçeyi tercih ederim. matematik kolaydı sanki. takılmadan takır takır gidiyordu. tarihi cuma günü tekrar etmenin faydasını gördüm. son başbakan harici sorulardan eminim. coğrafya muallak. genel kültürümsü soruları yaptım ama o madenler nerde çıkarılır minvalindeki şeyleri hiç ezberleyemediğimden emin değilim. vatandaşlık zaten takır takır gitti. son genel kültürlerden emin değilim. ikisini de burda yapıldı diye attım ama galiba yanlış oldu. yalnız şu yeni tl simgesi tam oturmamış. mat sorularının birinde yeni simge varken, bir başkasında gayet tl yazıyordu.

ingilizce zorumsuydu sanki. zordan kastım da kelimeler biraz kastırıyordu. tek bir soruyu dahi şu kpds kurslarında öğretilen bilgilerle cevaplayamadım açıkçası. soruyu anlayamamışsam çözemiyorum. neyseki bu sene kpds puanım yeterli. bence bu ingilizcenin en zor kısmı ilk 15dk sonunda çıkanların yaptığı gürültüyle, sınıfta 3-5 kişi kalınca gözetmenlere çöken rehavet. ctesinin en dikkat isteyen kısmı bu son ingilizce ama gözetmenler haşır huşur kağıtları düzeltip, fısır fısır başlayıp baya sohbete döndürüyorlar, en son uyardım walla.


pazar günü zaten en zoru. bütün sene yatmışım gibi hissediyorum. daha 1 ay önce kursta anlatılan, üzerine de baya soru çözdüğüm iktisat konularına bu neydi ya falan oldum. nasıl bir hafıza bendeki anlamadım ki. hoca en son türkiye ekonomisinden 4 soru çıkacak demiştim. 1,5 saatlik de dersi vardı, kaydetmiştim. gene onu dinlemiştim. sor bana vaner planı, 5nisan kararları, türk parasının develüe edilişleri falan.. sular seller gibi biliyorum ama 1 soru bile çıkmadı. yanarım yanarım ona yanarım. gene 1-3 arası uyusam daha faydalı olurmuş. yalnız hoca hollanda hastalığı neymiş bi bakın demişti de. söylememişti. yahu keşke baksaydım. şıklarda görünce içimden bir şeyler kopup gitti. inadına onu işaretledim. tutsa bari. son sorularda zaten kalem oynatamadım. dedim atacağına dursun. 2-3 doğru yaptıysam onu da yemesin. kursa verdiğim paraya acıyorum. aslında çalıştım da. o çalışmalarıma da acıyorum. kendime kızıyorum.

hukuk kolay gibi geldi. 30un üstüne çıksam süper olur. orda biraz geçmiş tecrübelerimden yararlandım. borçlar ve ticaret kanunu yeni değiştiği için değişikliklere yükledim. yanılmamışım. borçlarda takılmadım diyebilirim. ticaret de iyiydi. icra kolay gibi geldi. yalnız yeni yargı paketinde taşınırlarla ilgili sürede değişiklik var. eskiyi baz alarak yaptım ama umarım yeniyi istemezler. idare biraz zorladı usulü pek önemsememiştim. zorladı. kasımda bu konuya baya hakimdim. gene unutmuşum. ahh kafa. ay kolay gibi geldi. umarım doğrudur. medeni de bana kolay geldi. ilk defa miras sormuşlar. geçen sene hocaya miras anlatıyor diye baya söylenmiştik. umarım doğru yapmışımdır ve eleyici bir soru olur.

işletme zaten eğlencelik. bana hiç faydası yok sanırım. içimde eksiye düşmesem diye bir korku vardı bütün gün. geçen sene daha serbest atışlar yapıyordum.

maliye gene derste çok iyi dinleyip, tekrar edip 2 ayda kafamdan giden bir ders. kolaydı diyorlar. üzüldüm açıkçası.

muhasebeyi ben bıraktım zaten. baktım tüm dersleri bu kafa almayacak. en önemlilerle yola devam etme kararı almıştım. muhasebe de beni pek etkilemiyor sanırım. ama işe yaradığı yerler var elbet. o değil de ben geçen sene mali müşavir arkadaşla yarışır düzeyde muhasebe yapıyordum. baktım 2 ay sonra hepsi gitmiş.
bi de eskiden yevmiye defteri kaydıyla sorarlardı. gene görünce hatırlardım. bu sene alacaklı borçlu yazmışlar. bir de ona takıldım.

pös oturumu zaten bana 5dk verseler işimi bitirir çıkarım. birer soru işaretliyorum ki puanım hesaplansın. kamu yönetimi favorimdi baya yaptım. yarısı anayasa ve idare bilgileriyle çözülüyordu.

uluslararası fena değil. özellikle 2. yarıdaki tarih soruları biraz daha bilgili olsam kaçacak gibi değildi. facebook' ta zaman öldürmek yerine son 50yılla ilgili biraz tarih kitabı okumalı.

istatistik zordu. geçen sene 6 soru yapmıştım. bu sene 4' te kaldım. bi tanesini de ayıp olmasın diye salladım. anlamadığım 9 boncuğun 3ü kırmızıysa, her çekişte de geri atıyorsak her çekişte aynı beyaz topun gelmeyeceği ne malum?

ekonometri zaten ööyle baktım. kalem kıpırdatamıyorum. o değil de şu z tarzı harfli soruları ben lise 3' te çözüyormuşum. hatta dilci bir arkadaşa yazıp yollamışım. kız şimdi paşa paşa memur oldu. afferim benim kafama.

çeko da en çok koyan. aldım elime asırlık notlarımı arada 2 saat paso ders çalıştım. 1 soru bile yaptırmadı ya. daha ne diyim.


biraz uzun oldu ama yazmasam unutuyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder