28 Temmuz 2012 Cumartesi

diy bilezik..

bunu ben yaptım.

fikir pinterestten.

aslında yaparken o kadar uğraştırdı ki lanet olsun ver 5-6lira al çık dedim.

şimdi evde bi tomar misina var ya misinayla yapayım daha profesyonel durur dedim.

bi kere o kadar boncuğu dizmek zor. tek tek, minik minik. 6 sıra boncuk 1 saatimi falan aldı. uçlarına da kağıt klipsi falan taktım bi acayip.

dizdikten sonra ördüm. örme işi en zevklisi. 6sn falan sürüyor zaten.

sonra misinayla en zoru ucunu kapatmak. annemden öğrendim. yakarak kapatılırmış. yaktım, evdeki kapatan uca küçük geldi. biraz daha yaksam kopacak diye korkuyorum. bi ucu zar zor kapattım. sonunu kapatamıyorum. kısa bırakmışım, düğüm atılmıyor. uzun olmuş zaten; açıcam, onca emeğime yazık.

bunu olduğu gibi bırakıp ipe geçtim. ipe dizmek daha zor. iğneyle diziyorum. o da boncukların yaırısı iğneye sığmadığı için tek tek yapıyorum. bu arada saat 3:30 falan oldu. en son 3. diziyordum patır patır bütün sıra döküldü. ip düğümden çözülmüş. zaten uykum var. öylece bırakıp yattım.

sonraki gün tekrar elime aldım, dayanamadım, hem beyaz iple yapayım dedim. düğümü sağlam attım. tam 2. yi bitiriyordum ki bu sefer de ip koptu. ohoo dedim.

sonra gözüme bu misinalı takıldı. onca emek verdim diye bozmaya kıyamamıştım. biraz uğraştım, yarısını boşalttım. düğüm falan attım. ta taa..

fikir buydu.

yapmak isteyen olursa tarif vereyim. bileğinizden biraz uzun misina kesin 6 tane. boncuk dizin. 2 2 örün. 3lü de olabilir istediğiniz kalınlığa bağlı. aslında sağlam bir iple kolye de olabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder