21 Ağustos 2013 Çarşamba

sultanı öldürmek..

çok sürükleyici bir kitaptı. uzun zamandır bir kitap için uykumdan fedakarlık etmemiştim.

müştak serhazin diye bir adam var. sevgiği kadın nüzhet 20 yıl önce onu terk ettikten sonra bir gün arar ve yemeğe davet eder. ondan sonra akşam bahçede uyanır. aradaki vakti hatırlamamaktadır. nüzhet' in evine çıktığında ölü olarak bulur. kendi öldürdüğünden şüphelenir. çok da pısırık bir adamdır. en son katil benim diye polise gider ama değildir.

asıl olay bu. aslında bu bile baya sürükleyici bir hikaye iken bir de fatih' i anlatmışlar. fatih' i okulda öğretilen kadar biliyordum. 2 kere tahta çıkmış, istanbul' u fethetmiş, otranto seferi sırasında ölmüş padişah. detayları dinlemek zevkliydi. bu kitabı okuduktan sonra fetih 1453 filmini tekrar izledim. çandarlı' yı çok masum göstermiş ama şimdi daha iyi anlayarak izleyebildim.

mesela babasından ilgi görmemiş bir çocuğun bütün dünyanın ilgisini çekmeye çalışması, ölümünde olabilecek şüphelileri vs. okumak zevkliydi. zaten eskden beri severim tarihle ilgili bişeyler okumayı. hani böyle ders olarak değil de hobi olarak.

bir de bu kitapta komiser nevzat ve yardımcısı ali var gene. eskiden bildiğim bir karakterin tekrar ortaya çıkması sevindirdi.

ahmet ümit' in kalemini de baya sevdim doğrusu, sürükleyici.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder