20 Mayıs 2012 Pazar

kpds 2012..

evet bir ösym sınavını daha atlattım. umarım bu kez en az 80 alırım. sadece son 1 hafta o da 2gün falan doğru düzgün çalıştım. zaten kpds' ye çalışmak pek mantıklı gelmiyor. biraz grammeri falan tekrar edersin o yani.

2009 senesinde kursa gidip  sıkı hazırlanmıştım. o dönemden kalan bir c puanım var ama başvurularda son 2 yıl içinde alınmış puan istediğinden hiç kullanamadım. kuzu kuzu yatıyor. geçen sene şansıma tam 42 doğru geldi kpss' den bu seneyi atlattım. ama işi şansa bırakmayayım diye tekrar girdim.

çalışmalarımda fark ettiğim kelime dağarcığım baya genişlemiş. kelime listesinde en aza 20kelimeyi rahatlıkla çizdim. dizi izleme mesaileri işe yaramış. onun rahatlığı vardı. bir de 80 soru 180dk olunca ohoo 3kere çözerim bu sınavı moduna girdim.

süre bol diye başlarda biraz yaydım. hele cloze testten sonra iyice sapıttım. önce çevirileri yaptım, ordan dialog tamamlama, ordan uygun cümle, irrelevent sentence, yakın anlam, paragrafı en sona bıraktım. hep böyle bi "şimdi ne çözseemm" modundaydım. paragraflar biraz göz korkutuyor ama paragraftan sonra güze moda giriyorum aslında. 11 gibi hepsi bitmişti. sonra tekrar çözeyim dedim. iyiki de çözmüşüm 40' a kadar gelebildim ama oraya kadar en az 10soru değiştirdim. ama çözerken hep nasılsa tekrar çözerim modunda olduğum için normal. hatta diğer 40' a da tekrar baksaydım diyorum.

aslında sorular garipti. özellikle dialog tamamlamalar. şimdi tüm konuşmayı anlıyorum, şıklarda da anlamadığım kelime yok. ama hiçbiri olmaz gibi geliyor. o yüzden 2. çözüşümde çok oyalandım. yani bi de anlamadığını düşünsene.

paragrafların birinin sonunda kiwi bird çıkmış. sevindirik oldum sınavda bi. daha geçen gün ekşide okumuştum. insanların getirdiği kediler, köpekler vs yüzünden bu uçamayan kuşun türü yok olma tehlikesindeymiş. ilüminati mi desem, mod medyan gibi bişey mi bilemedim. şansa bak bi de.

bi de defne' nin hikayesi vardı. bu hikayeyi çok severim. yıllar önce katıldığımız bir turda rehber anlatmıştı. hatta hala defne ismine sempati duyarım. ona da bi sevindirik oldum ya. işallah sonucu da iyi olur..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder