9 Temmuz 2011 Cumartesi

kpss 2011..

girdik çıktık işte. bugünkü sınava son 2ayda çalışıp geçmiş yıllardaki bilgilerime güvenmiştim. pek de kötü olmadı sanki. gerçi şimdiden 2 yanlışım var. türkçedeki sorunun cevabı yer demir gök bakır, tarihteki de ilhanlılarmış.

bunun dışında türkçeyi kolay buldum. zaten ben bir paragraflarda zorlanırım. dilbilgisi fena değil. dilbilgisini kasmaları işime geldi. son 2 hafta önce okumam da işime yaradı. ne kadar bilsen de insan unutuyor.
mat kolaydı. herkes öyle diyor. keşke mat biraz daha kastırsaydı. yapabilirdim. gy-gk' den bir mat' ı bitirememiştim. son konular grafik, olasılık, permutasyon-kombinasyon, işlem ve kümeler çıkmıştı. hadi grafik fiks soru ama diğerleri hepsinden mi çıkar ya hayret bişi. o değil de kümeleri bile unutmuşum. olaslık sorusuna 36 dedim. xlx-2l=1 sorusuna son anda 2+kök2 dedim
tarih çok zordu. elimdeki dandik ihtiyaç yayınlarını hatim etsem bile daha fazla çözemezdim. ilhanlılar sorusu tamamen ters köşeydi. ben memlükler dedim diğerleri cengiz han değil timur devletinin yerine kuruldu dedim ama öss bilgilerime dayandığı için yanlış olsa üzülmem. istiklal marşının bakanlığını ilkokul kitaplarına kadar okusam bilemezdim ama meb yaptım galiba doğruymuş. muhtesip, sanai nefise
vatandaşlık über kolaydı. imece,550, halk vs. hiç çalışmasam da yapardım. güncel sorular gene fena kastılar tabi. en az gelişmiş ülkeler için konferans yapıldığını daha yeni duydum ve istanbul dedim. belediye meclisi. moody bütçe açığı. suriye genel af
ingilizce de zor değil de bu sınavın süresi beni gıcık ediyor. ben ki hızlı çözen bir insanım son dk' da bitirdim. yavaş çözen birinin yetiştirmesi mümkün değil. soruların pek çoğuna geri  dönmek isterdim açıkçası. gene de kelimeler falana şıkların hepsinin anlamını biliyormuşum gibi geldi. son hafta tekrar ettiğimden bilgilerim mükemmel olmasa da paragraf soruları hariç iyi gitti diyebilirim. bir de benim paragraflar ortaya gelmiş. sırayla çözeyim dedim ama ilk sıraya da konya ovasını koymuşlar. anlamak mümkün değil. en sona bıraktım. bir 5 kere falan okudum anlayabilmek için. bir de ortası daha kolay. baştan ilk 2 cümleyi hiç anlamıyorum. neyse sonra çözdüm biraz. eskiden oralar  pek sulakmış. ne çok çin sorusu vardı. sırf paragraf da değil. nereye baksam çinle ilgili soru. bir de brown bear, twitter vardı.

okulun ve gözetmenlerin durumuysa umduğum gibi değildi. o kadar sıkı önlemler bekliyordum ki ceplerime falan bile doğru düzgün bakmadılar. telefon felan rahat sokardım istesem. 1 saat önceden gelin demişler ama otur otur şiştim. kızın biri gelip "istediğimiz yere oturabiliyor muyuz" dedi. tabi hatta birazdan hocalar gelip çözmemize yardım da edecekler. gözetmenler çok saygısızdı. bu iş için para alıyorsunuz, sıkılmanız bizim sorunumuz değil!!! biri habire volta attı. o kadar dik dik baktım bana mısın demedi. rahat 2 kilo vermiştir o kadar yürümeye. hele en son oturdu şıngır şıngır anahtarıyla oynamaya. bi kere sizin anahtar sokmanız yasak değil mi? zaten gerginim ingilizce yetişmeyecek, paragrafı zor anlıyorum. sonra neyse ki öbürü uyardı. bir de kağıtları paraflamadılar. bu işin sınav esnasında olması gerekmiyor mu? geçen sene öyle olmuştu..

pazar günü olanlar neydi öyle son 45dk' ya kadar falan çıkamıyorsun. tamam sabahki gene eyvallah ama öğleden sonraki neydi öyle. bi kere kamu-uluslar-çeko yapan ekon-ist. yapmaz ki ne diye o kadar süre tanıyorsun. hele de benim gibi sırf puanı hesaplansın diye biraz ondan, biraz bundan yapıp çıkacaklar için. o değil de sınavdan çıkıp direk tatile gidecektim o geçe kaldı. zaten son dk' ya kadar kimse kalmadı herhalde okulda. çıkma izni olunca bütün okul dışarı sökün etti. o değil de patladım sıkıntıdan. 200' ü 16kere falan 4' e bölmeye kalktım. böyle 20basamaklı falan bi sayı çıktı. sonra onu 10kere falan gene 4' le çarptım. aynı sayı çıkmayınca bozuldum. neyse bu beni bi saat falan oyaladı. o değil de kağıtları falan incelerlerse ne sanırlar acaba.


edit: ben tatilden dönüp yorumlarımı tamamlayana kadar sonuçlar açıklandı bile. bu ne hız. hele bi otur soluklan yeğenim. sonuçlar kötü sanki ya. geçen seneye göre rahat 10puan yükselmişim ama pazar sabah oturumu sonuçları istediğimden çok düşük. bir de kursa gittim yani. hayret bişi. kursa fazla güvenmişim o da beni yarı yolda bıraktı biraz. ben de pek kendimi kasmadım sanki. hele sınava 2 hafta kala tek dersten büte kalmam tuz biber oldu. bütün moral falan bitti yani. mezun olamazsam ne işe yarayacak, oturup ona mı çalışsam diye acayip kafam karıştı. son tekrarların içine ettim yani. tam da isimler- sayıları ezberlemek için sona bırakmıştım.
mezuniyetle aynı gün öğrendim sonuçları çok çok üzülmedim. çalıştım olmadı demiyorum en azından. bi yerlere girsem süper olur. esasında o kadar da kötü değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder