23 Şubat 2012 Perşembe

kaldığım yerden..

ahh blogcum sorma başıma gelenleri.

en baştan anlatayım. günlerden bir gün gene kendi halimde dizi izliyordum. bilgisayar bi kitlendi gene. tıkanınca vur çalışır mantığıyla ben bunu baya bi tokatladım. iyi düzeldi neyse. videoyu izlerken ekran koruyucu devreye girince bi tuşa basayım dedim. baktım klavye takımı çalışmıyor. touchpad de aynen. mecburen power tuşundan kapattım.

orda kayış koptu işte. siyah ekranda normal olarak aç diyorum microsoft yazısı haddinden uzun sürüyor. onararak aç diyorum o da yok.

en son şunları gördüm. okunamayan dosyalar sonra baya oldu. açamadı haliyle. toshiba servisi aradım. serviste f8 mi ne yaptırdılar. benim kurtarma diskim vardı hiç sormadılar. benim de sonradan aklıma geldi ne biliim. halbuki onu yüklesem daha iyi imiş.

sonra bunu gördüm. başarıyla tamamlandı deyince iyi dedim. bu da günün macerası oldu. sonra tekrar aç dedim. bu sefer mavi ekran verdi. ben buna s.çtın mavisi diyorum.

o da böyle bişey. gene servisi aradım beni ankara bayisine yönlendirdiler. adam dedi ki mavi ekranı gördüysen mutlaka buraya getirmen gerek muhtemelen harddiskiniz yandı, yapılacak bişey yok. o yüzden adı s.çtın mavisi. genelde blogda küfür kullanmamaya çalışıyorum. günlük hayatta da böyleyimdir ama bunun başka adı olamaz.

o gün bi niyetlendim götüreyim diye ama şu 2-3 hafta önce deli kar yağdığı milletin evine saatler sonra dönebildiği gündü. dedim normalde zor yürüyorum şu karda buzda bi de sırtımda laptop eksik olsun.

böylece 2 hafta kadar babamın dönüşünü bekledik. aslında internetle ilgili sorunum yok. zaten artık %90 iphonedan giriyorum. aslında evde 2 laptop daha var.

bi tanesi benim eski biz ona gürültücü nazlı diyelim. fanı acayip gürültücü. bir de çok hassas. baştan beri onda bir sorun vardı. yeni alındığında bile 2 haftada bir servise giderdi. ama casper servisi ana sorunu bulmak yerine her seferinde format atıp geri veriyor. halbuki bu normal değil belli ki. daha da garanti kapsamında. ama format garantiye girmediği için her seferinde 30tl' ye format atıp geri veriyorlardı. neyse sonra harddiski falan değişti ama elimde kalır diye zorlayamıyorum. sadece dizi izliyorum. bi de başkasının bilgisayarından bloga girmiyorum. adı kalır tesadüfen girer ifşa olurum falan. o yüzden uzak kaldım. en son gene kitlenmeye başlayınca annem geri aldı.

diğeri küçümen. şu cd okuyucusu bile olmayan ufacık laptoplardan. aslında canavar gibi bir de kimse küçümen diye yüzüne bakmadığından sıfır. bir de gıkı çıkmıyor biliyo musun. yemek yerken tepsinin bi ucuna bunu bi ucuna tabağımı koyuyorum ohh. hatta bir de üşenmeyip tvye bağlasam süper bişey.

neyse sonra laptop tamire gitti. bu sefer de 1 hafta tamiri bekledik. beklendiği gibi hard disk değişti, hazır gitmişken cd okuyucusu da sadece dvd okuyor dedim o da değişti. bişey değil gelcek şimdi office bilmem ne yüklemeyecekler evdeki office cdsi de okumayacak kalırım ben öyle. neyse bize 400tl masraf çıktı.

valla toshiba ankara servisinden de memnun değilim. servisten gelen, yeni kurulmuş bilgisayar benim bildiğim her şeyi tam olur, güncelleştirmeler falan tamam olur. bu yarım yamalak bırakmış. intel ve toshiba' nın kart okuyucularını bile yüklememiş. facebook habire uyarı veriyor. internet explorer' ın yeni sürümünü yüklemelisiniz diye. yükle diyorum. güncelleştirmeleri tamamla diyor. güncelleştir diyorum. kart okuyucu yok diyor.

dün ambale oldum böyle. blogger da internet explorer' ın o halinde çalışmıyor. kayıt yazamıyorum.  2 saat şunu bekledim mesela. bi de ekran koruyucu devreye giriyor. o zaman da yükleme kesiliyor. sonra onu devre dışı bırakmayı akıl ettim.

hala kuramadım explorer 9'u. o yüzden ne zamandır denemek istediğim chrome' a geçtim. biraz değişik. umarım beni yarı yolda bırakmaz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder