28 Aralık 2017 Perşembe

2017 raporu..

yıl bitmek üzere. geçen sene sonunda kendime hedefler belirlemiştim. geriye dönüp baktığımda onların hiçbiri ne tam oldu, ne tam olmadı. 2017 çok güzeldi. hep mutlu hatırlayacağım bu yılı.

bi kere çok hızlı geçti. marttan aralığa nasıl geldik hala şaşırıyorum.

çok gezdim, çok yaşadım, çok eğlendim. seni çok sevdim 2017. umarım 2018 daha güzel geçer.

10 yeni ülke gördüm. tüm fırsatlar karşıma çıktı. hiçbirini planlamadım. ilk defa avrupa dışına çıktım, okyanus ötesi uçuş yaptım. hem doğuya, hem batıya. saat farkını hesaplayarak telefon ettim. otel telefonunu kullandım, 50$ ödedim. 6 saat önce yaşadım, sevgilimi uyandırdım. time travel dediğimiz de bu değil mi aslında?

değişik kültürlerle tanıştım, balkan coğrafyasının her köşesinden insanla sohbet ettim, ilk defa bir yabancıyla.. dünyanın hiç bilmediğim ülkelerinden müslüman insanlarla sohbet ettim. beni belarus'tan sandılar. 40'tan sonra bu anıyı çok anlatacağım bence.

dünya'nın 7 harikasından 2'sini gördüm. diğerlerini de görmek için sabırsızlanıyorum. binlerce fotoğraf çektim ve 10 katını çekmediğime pişmanım. doğduğu yerde tango yaptım. bilmediğim bir şehirde jazz dinlemeye gittiğimiz barda masada uyukladım. meraktan tanımadığım bir adamın hiç bilmediğim içkisinden içtim.

aşık oldum, unuttum, kızdım, aldattım. aşk acısı çektim. fotoğraflarına bakmaya doyamadığım adamı unuttum. birinin uyanışını seyrettim, göz kapaklarının açılışını, horultusunun kesilmesini, uyanmasını izledim. 20li yaşlarda yapmayı hayal ettiğim şeylerin çoğunu bu yıl yaptım. çadırda uyudum, kamp ateşinde bir rus'un doğum gününü kutladım. nerden geldiği hakkında en ufak bir fikrim olmayan pasta yedim. çinlilerle sohbet ettim. sabah makyaj rutinlerine şahitlik ettim. kızın yüzünü boyaması tam 20dk sürdü. o arada ben duş almak dahil bütün sabah rutinimi hallettim ama kız hala aynanın başındaydı.

hayatımda ilk defa otobüsü kaçırdım. hem de yurt dışına gidecek otobüsü. önümdeki 36 saat boyunca ne yapacağım hakkında en ufak bir fikrim olmaksızın bavulumu aldım ve evden çıktım. her şey yoluna girdi hem de.

yeni arkadaşlar edindim, eskilerden bi sürü küstürdüm. yollarımızı ayırdığımız çok oldu. hepsine de gel barışalım dedim. küsmek çok saçma. sadece 1 tanesini geri kazanmayı çok istedim. onu kaybedemezdim.

dürüst davrandığıma pişman olduğum da oldu. dürüst davranmamam gerektiğini de öğrendim. bazı sırların benimle mezara gitmesi gerekiyormuş onu anladım.

başaramam dediğim sınavı geçtim, sonuç değişmedi ama bana ait kısmı geçtim. tez yazdım, hem de toplam 1 ay sürdü. savundum, kaldım; kızdım 5 ay ellemedim. son ay düzelttim ve geçtim.

denemediğim şeyler denedim. yalnız ölmekten korktum. korkudan evden çıkamadım.

sadece 2 kilo verdim ama insanlar 10 kilo verdiğimi düşünüyor. canım istediyse yedim ama sporu bırakmadım.

az alışveriş yaptım. aldığım şeyleri severek giydim. üstelik aldıklarımın çoğu gezdiğim yerlerden topladığım anılardı. hediye verdim bir de. sanırım hediye vermek daha iyi.

ne çabuk geçti bu yıl. hiç beklemediğim bir adam bana çok büyük bir iyilik yaptı ama benim onun için yapabileceğim bir şey yok.

bir adam bana sebat etti. sabır gösterdi. sorunlarım var onu anladım. iyi değilim. ama iyi niyetliydim. ona yanlış yaptım, öğrenirse beni affetmez. öğrenmesini istemiyorum. seçimimi yapamadım henüz. geçmişten vazgeçemiyorum. geçen sene bu zamanlar daha iyiydim. yaşadıklarımız bizi kötü yapıyor değil mi? bir çocuğu savaş alanında tek başına ölüme terk edersen o çocuk bütün bir ırkı tankın içindeki yaşamaya hapsedebilir. biz de öyle yapıyoruz değil mi, kendimizi duygusal olarak korumaya alıyoruz. bunu nasıl aşarım bilmiyorum. çünkü bilerek yaptığım bişe değil. hem daha kararımı vermedim. bakalım 2018 neler getirecek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder